54: Branislav Siklienka – Čo môže vašej firme priniesť rebranding?

Diagnóza Podnikateľ Edita Angyalová
Diagnóza Podnikateľ
54: Branislav Siklienka - Čo môže vašej firme priniesť rebranding?
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ, ktorá je venovaná rebrandingu sa dozviete:  

  • Aké boli začiatky jeho podnikania.
  • A prečo si pre svoj biznis vybral práve zelené strechy.
  • Čím pre neho je dôležitá otázka ekologicky prínosného podnikania.
  • Čo bol hlavný impulz, ktorý ho nakoniec presvedčil, že je správny čas na rebranding.
  • Aké výzvy alebo prekážky na tejto ceste k rebrandingu prekonal.
  • Na čo si treba dať pozor, aby bol rebrand úspešný.
  • Čo mu rebrand priniesol? A čo naopak, “vzal”?
  • Čo robí prezident Medzinárodného inštitútu pre adaptáciu na zmenu klímy.
  • Kam plánuje ďalej rozvíjať Rufusen.
  • Ako môže rebrand pomôcť ku rastu a škálovaniu.
  • A zábavné príbehy, ktoré Braňo nikde tak podrobne nerozprával:)

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu

S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?

Rebrand

Hosťom tejto epizódy bol môj priateľ, sympatický, energický Branislav Siklienka. Braňo je zakladateľ a CEO spoločnosti Rufusen, ktorá je známa svojimi kreatívnymi riešeniami zelených striech nielen na Slovensku. Zeleným projektom sa venuje už takmer 10 rokov. Vďaka tomu je aj prezidentom Medzinárodného inštitútu pre adaptáciu na zmenu klímy (iCARI), ktorý spoluzakladal. So svojou spoločnosťou prešli v minulom roku zmenou značky. Absolvoval proces tvorby novej vizuálnej identity a pomenovania.

Jeho firma sa venuje budovanie ekologických stavieb.  Najmä výstavbe zelených striech. Spolupracujú s odborníkmi zo všetkých segmentov zeleného stavebníctva, ako aj s odborníkmi na udržateľnú legislatívu. Branislav je v kontakte so europskými odborníkmi vďaka svojej práci v Medzinárodného inštitútu pre adaptáciu na zmenu klímy.

Spoločnosť Rufusen, vtedy ešte Sky Gardens, sa ocitla v situácii, keď chcela expandovať do zahraničia. Zistil, že keď vytvoril názov Sky Gardens, nepredpokladal, že spoločnosť narastie do veľkosti, v ktorej bude dostávať zákazky zo zahraničí, a tak sa musel uchýliť k renamingu. Keď už svoju spoločnosť transfromoval, rozhodol sa urobiť úplnú zmenu značky so všetkým.

S Branislavom sme v minulosti mávali mentoring 1:1. Počas rebrandingu som s ním riešila aj ďalšie fungovanie spoločnosti a jej optimalizáciu.

Do podcastu Diagnóza Podnikateľ som ho pozvala, pretože klíma sa dramaticky mení a je nevyhnutné, aby sme sa ako spoločnosť týmto podmienkam prispôsobili. A jeho prínos v tejto veci mi príde najsilnejší na slovenskom trhu.

S Braňom sme v minulosti spolupracovali, preto aj viem, čím v biznise prechádza, a tak bol výber témy jasný rýchlo.

Navyše som vedela, že sa spolu dobre zabavíme, pretože Braňo je večný vtipkár, ale veď uvidíte sami. 😄

(05:30) Prišiel koniec roka 2014 a ja som bol tak znechutený financiami, že som si nemohol nájsť prácu v tomto sektore, alebo skôr nechcel. V tom čase môj brat zakladal záhradné centrum v Bratislave a ja som si povedal, že idem robiť realizácie. Tak som sa od zeleného excelu dostal k zeleným strechám.

(14:35) Chceli by sme na jar spustiť už aj e-shop Česku.

(22:10) ) V rámci rebrandingu som sa prihlásil do Európskeho obchodného registra, stalo sa mi to, čo tu na Slovensku. Dostával som žiadosti, aby som doma platil tisíce eur. Všetky žiadosti som predtým vybavoval elektronicky, takže všetko, čo príde fyzicky, sa roztrhá a vyhodí.

(23:20) Ľudia nás vraveli: „Skygardens to bolo super,“ nový názov padol do oka. Je to pre nás vlastne dobré, pretože si nás vďaka tomu ľudia všimnú.

(27:05) Pri rebrandingu sme volili oranžové logo, ale niektorí ľudia ho môžu vnímať ako žlté. Vyzerá ako slnko, ale je zložené z tvarov, ktoré predstavujú strechy, čo je dobré pre marketingovú prácu.

(44:00) Pri žiadaní o európske dotácie na zelené strechy odporúčam využiť pomoc odborníka. Ak by niekto chcel, môžem aj niekoho odporučiť.

(46:30) Teraz sme boli vybraní a začíname obrovský vedecký projekt. Jeho cieľom je zmerať prínosy adaptačných opatrení vplyvu zelene na budovy.

 

#diagnozapodnikatel #podcast #akopodnikat #akozacatpodnikat #biznis #radyprebiznis #radyprepodnikateľov #editaangyalova #terzos #skalovanie #podnikanie #rast #rebrand #renaming #expanze #inovácie #zelenestrechy #iCARI #ekológia #Rufusen #BranislavSiklienka

Scroll to top