V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:
- Či podľa Štefana do podnikania nevydarené projekty patria alebo sa im dá vyhnúť/vyhýbať
- Čo ho naučil hneď prvý fail
- Či sú nevydarené projekty väčšinou chybou zakladateľa (foundera)
- Či a kedy si človek môže dovoliť začať robiť projekty, ktorým obsahovo/témou nerozumie
- Ako sa líšil od jeho ostatných projektov Dognet, ktorý bol následne schopný živiť mnohé ďalšie projekty
- Že mať zaregistrovaných státisíce ľudí ešte nemusí znamenať úspech
- Ako dopadol jeho projekt s vešticami 😊
- Či by Štefan zopakoval všetko, čo doposiaľ skúsil
- Čo je affiliate a kto ho môže využiť
- Načo je dobrý magazín eCommerceBridge
a mnoho ďalšieho.
Dôležité odkazy z podcastu
S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?
Mojím dnešným hosťom je Štefan Polgári. Štefan je podnikateľ, marketér a vlastník alebo spoluvlastník viacerých online projektov, z ktorých najznámejším a najväčším je Affiliate sieť Dognet. Tá funguje už deväť rokov, aktuálne pôsobí v siedmych krajinách a združujú sa v nej stovky slovenských, českých, ale aj maďarských či rumunských affiliate kampaní. Dognet neustále rastie, posledné roky dvojciferným tempom. Jeho druhým známym projektom je eCommerceBridge – online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Štefan je v online komunite známy – a to aj tým, že hovorí veľmi od srdca. Píše knihy, bloguje a neustále vymýšľa nové projekty – čo znamená, že mnohé z nich mu aj nevyšli.
V tejto epizóde podcastu Diagnóza Podnikateľ sme rozoberali práve jeho nevydarené projekty, pretože sú v mnohom poučné. A samozrejme, aj o jeho biznis príbehu.
Aké sú niektoré zaujímavé výroky Štefana, ktoré v podcaste odzneli?
(10:06) Na Západe je síce viac ľudí, ale majú tam hlavný problém, a to je Amazon….takže v Česku je diverzifikovanejší celý ten (ecommerce) trh. Je tam viacero eshopov, viacero šancí – ale je to už tak penetrovaný trh, že je už veľmi ťažké sa tam presadiť.
(13:16) Je lepšie padnúť na hubu v osemnástich bez hypotéky, bez detí, bez pôžičiek, ako v tridsiatich.
(14:10) Keď je zle, treba makať, a keď je dobre, treba ešte viac.
(16:08) Potom som sa začal sústrediť na projekty, ktorým viem ja osobne dať pridanú hodnotu, ktorá nemôže byť delegovaná alebo kúpená.
(16:46) Tam bol problém, že ja som si rozohral v nejakých momentoch 10 projektov naraz, ktoré by si vyžadovali ten fokus mňa, každý jeden, nejakým spôsobom fulltime…nejaký cashflow na tom bol, tak som ich robil, ale neskončilo to dobre.
(19:27) To, že kedy zaraziť projekt je o tom, že Ty musíš šetriť svoj čas.
(22:42) Stále to robím tak, že keď idem urobiť nejaké rozhodnutie, v princípe hocijaké náročnejšie, tak to konzultujem s niekým, kto sa tomu venuje.
(24:24) To už je aj o tej časovej investícii toho foundra, že či budem venovať 100hodín mesačne nejakému projektu, ktorý keď Boh dá, tak bude zarábať 3tis. EUR mesačne o tri roky.
(26:20) Toto je taká základná vec, čo by mohol urobiť každý – urobiť si krátku prezentáciu a nezabiť tým tri týždne, proste spraviť to a ísť do toho….tá ideová vec a tá reflexia trhu vie prebiehať v hodinách.
(33:41) Ja si nemyslím, že šťastie je niečo, na čo sa dá (v biznise) spoliehať, a hlavne, keď sa Ti niečo stane šťastím – to je skôr kšeft, než podnikanie.
(39:02) Ja radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam. Proste poďme to spraviť.
(40:08) Ja som na začiatku robil všetko sám, lebo niekedy som bol Dognet ja, a teraz sa snažím byť asistentka pre tých ľudí.
(48:40) Tam je základ si uvedomiť, že sú to (nevydarené projekty) podnikateľské faily – ale nie je to fail, že by niekto zlyhal.