V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:
- Čo by podľa Slávky mal vo firme robiť majiteľ firmy
- Aké nástroje, postupy a cesty Slávka postupne ako majiteľ firmy využívala na učenie a sebarozvoj
- Čo zavážilo pri tom, že dnes je Inspio európskou firmou na 26 trhoch
- Ako sa Slávka priebežne rozhoduje o tom, kam firmu posunúť, ale aj
- O tom, ako Slávka s manželom nahliadajú na hádku
- Kopec tipov na dobrý networking a rôzne kurzy
a mnoho ďalšieho.
Dôležité odkazy z podcastu:
- https://www.inspio.sk/
- Edita Angyalová – profil
- Slávka Kollárová na LinkedIne
- Jaro Kollár na LinkedIne
- Slávka Kollárová na Facebooku
- Slávka Kollárová na Instagrame
S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?
Mojím dnešným hosťom je Slávka Kollárová. Slávka s manželom Jarom už 16 rokov podniká v biznise s nálepkami, tabuľkami a dekoráciami na steny. Z Košíc obsluhujú už 26 trhov, vrátane toho slovenského, a ich značka Inspio rastie a je zisková, pritom fungujú v turbulentnom ecommerce biznise.
Slávka aj po rokoch na pozícii CEO cíti, že vzdelávania nikdy nie je dosť, a že sú to práve dlhoroční zakladatelia a majitelia firiem, ktorí vzdelávanie a sebarozvoj potrebujú. A práve o tom sme sa spolu v tomto dieli podcastu Diagnóza Podnikateľ zhovárali – samozrejme, okrem toho, že sme si predstavili inšpirujúci príbeh Inspia.
Aké sú niektoré zaujímavé výroky Slávky, ktoré v podcaste odzneli?
(04:07) Ľudia sa radi držia v takých zabehnutých, bezpečných koľajách (…) Prekonať pri podnikaní to okolie je náročné.
(09:05) (Na začiatku podnikania, pozn.autora) Ja som ako keby ostala v takom voľnobehu, že ide to. A ten voľnobeh funguje veľmi dlho, keď je stabilná firma (…) Ale asi v 2018tom som pocítila, že niečo sa zmenilo na celom (online) trhu.
(11:00) Bez toho, aby som vlastne odišla z Trebišova (lebo vtedy sme boli v Trebišove) a išla na prvé nejaké ecommerce stretnutie, tak toto celé by sa neudialo. Že ten networking a chýbajúce informácie, bez toho by sa to nedalo. (…) 100% sme boli v bubline, takej uzavretej.
(13:30) Ako ja môžem od nich (od agentúr) niečo chcieť, keď vôbec netuším, o čom hovoria? A musím povedať, že toto jediné spätne hodnotím, že ak by som už na začiatku o tých veciach vedela viac, stálo by ma to menej peňazí. Tak tie informácie síce mám, ale boli dosť drahé.
(17.26) Ja keď sa nevzdelávam, brzdím vlastnú firmu. (…) Keď napríklad viem len o polovici možností, tak je to potom polovičná stratégia.
(21:00) Paradoxne, je lepšie mať okolo seba ľudí, ktorí sú úspešnejší ako vy, lebo potom sa aj vás snažia potiahnuť. A títo ľudia sú viac motivační, a aj vám doprajú.
(24:10) Mne sa neukázalo ako správne chodiť na strašne veľa školení, ale ísť proste na jedno také ťažšie, a potom sa tým riadiť. A vzdelať sa v tom, a všetko si to otestovať.
(32:57) Keď sme začali s Jarkom ako manželia žiť, tak tiež sme sa na začiatku hádali – háda sa každý – ale nehádali sme sa úplne dobre. (…) dnes máme medzi sebou veľa dohôd a veľa kompromisov, ktoré dodržiavame.
(38:25) Ja extrémne sledujem aj firmy, aj ľudí, kde sa kariérne posunuli, a keď si ich pozriem, nehodnotím, či dobre, či zle, len pozerám, že čo asi robili a kam ich to dostalo, a na základe toho sa rozhodnem, kam chcem ísť ja o 5 rokov – a pokiaľ je to tam, kam chcem, tak s ním idem pokecať…mne to pomohlo dostať sa tam, kam chcem.
(40:15) Doba sa tak nejak zvláštne posunula, že sa veľmi ľudia nechcú učiť. Ja to veľmi nechápem (…) dávame možnosti ľuďom sa vzdelávať – niektorí to využívajú, niektorí nie (…) posunúť sa človek môže len sám.
(42:30) Ja nemám byť dobrá vo všetkom, ale mám vedieť minimálne, čo od tých ľudí, ktorí pre mňa pracujú, vlastne chcem (…) to, že je niekto majiteľ, neznamená, že vie všetko.
(47:58) Ja som sa nenarodila na to, aby som každý deň vybavila všetky maily 😊.