48: Daniela Choma, Alexandra Hollá (čLOVEčina): Prečo ľudskosť do firiem patrí, a ako ju do nich dostať?

Diagnóza Podnikateľ Edita Angyalová
Diagnóza Podnikateľ
48: Daniela Choma, Alexandra Hollá (čLOVEčina): Prečo ľudskosť do firiem patrí, a ako ju do nich dostať?
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:  

  • Ako vznikla a čo je hra čLOVEčina.
  • Ako a prečo vznikla iniciatíva #ľudskosť do firiem.
  • Prečo Danka a Saška išli do Jamy Levovej.
  • Akú rolu v tom celom hrá Juraj Fehervari.
  • V čom sa hra čLOVEčina líši od ostatných.
  • Ktoré firmy sa zapojili do iniciatívny #ľudskosť do firiem.
  • Akú radosť pri návštevách prežívali Edita, Saška a Danka, a akú ich obdarovaní.
  • Ako to vyzerá vo firmách, ktorých majiteľ má diagnózu podnikateľ a zároveň sa riadi vo firme človečinou.
  • Čo by vo firmách nemalo chýbať, aby sa majiteľovi aj zamestnancom žilo lepšie?
  • Ktoré firmy sa k spomínanej iniciatíve následne prihlásili a ako to bude ďalej pokračovať.
  • Aký má Saška a Danka názor na rast firiem.
  • Ako sa obe k podnikaniu vlastne dostali.
  • Aké plány sú pripravené pre čLOVEčinu a či ich je možné prezradiť.
  • Aké rady odzneli na záver.

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu

S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?

Dnes sú mojimi hosťkami dve dámy😊 – Daniela Choma a Alexandra Hollá. Danka a Saška spolu pred viac než troma rokmi, v pandémii, konečne uskutočnili nápad, ktorý v sebe dlhšie nosili – a stvorili komunikačnú hru čLOVEčina. Dnes jej majú niekoľko druhov, predali viac než 47 000 kusov čLOVEčín a stojí pred nimi zahraničná expanzia.

Otázky na kartičkách v čLOVEčine nie sú hocijaké – na vlastné oči som opakovane zažila, ako v priebehu 10 minút dokážu navzájom dostať k sebe bližšie dvojice i tímy, ale aj pomôcť jednotlivcom porozumieť vlastným emóciám, a najmä ich vyjadriť.

Tento podcast vznikol preto, lebo je vyvrcholením našej spoločnej predvianočnej iniciatívy #ludskostdofiriem. V nej sme navštívili celkom 16 majiteľov malých a stredných slovenských spoločností, ktorí nielen podľa nás spĺňajú 2 kritériá: majú diagnózu podnikateľ, a budujú vo firme človečinu. Naším cieľom bolo ukázať, že ľudskosť patrí do firiem rovnako, ako fokus na ziskovosť a rast.

 

Myšlienky, o ktoré sa s nami Danka a Saška podelili.

  • Ja si myslím, že má veľký úspech táto čLOVEčina aj preto, lebo firmy sa aktuálne veľmi fokusujú na firemnú kultúru, a je to spôsob, ako hravo to priniesť do firmy bez nejakého externého človeka. V podstate sa položí na rannej káve krabička, vytiahne sa pár otázok, ľudia sa na seba naladia, vedia čím žijú, aké problémy riešia, v akej sú aktuálne pozícii, alebo čo by potrebovali pre to, aby sa pohli z miesta, kde stoja dlhšie a prešľapujú, a ako si dávať spätnú väzbu. Vedia si to jednoducho vykomunikovať, v ktorejkoľvek fáze dňa, alebo podnikania, to je jedno, takto hravo. Aj niekedy ťažké témy, ktoré sa málokedy otvárajú. A preto si myslím, že hra má a aj bude mať ďalej obrovský úspech, lebo sa to aktuálne rieši.

 

  • A zároveň si myslím, že strašne veľa skvelých nápadov sa nezrealizuje kvôli tomu, lebo sa ľudia zľaknú, a si myslia, že ja to nebudem vedieť robiť tak dobre, ako sa to má. Myslím si, že naozaj existuje ešte milión ďalších skvelých nápadov, ktoré možno nikdy neuzrieme a nebudeme z nich môcť ako spoločnosť benefitovať, lebo si niekto povie, že aha, ale ja keď tomu nejdem venovať sedem dní v týždni, 24 hodín denne, a nie som bezdetná, a proste mám tu tri deti, psa, dom a manžela, alebo nebodaj sa rozvádzam, a ešte k tomu niečo, tak ja vlastne nie som dosť a nemám čo ponúknuť, aby to tu malo mať ten priestor a space.

 

  • Mali sme tam takú krásnu otázku, že ktorú pozíciu vo firme by si si chcel vyskúšať. A začali tam ľudia strieľať tie pozície, že ja by som chcel sales-áka robiť na týždeň, alebo tak. Hej ty by si bol dobrý, no tak poďme to vymyslieť. Naozaj potom možno neskôr sa chytili toho nápadu, a zistia, že nie som len toto, ale som aj toto. Ako sa to môže počas tých kariér rôzne vyvíjať, a to rôzne sa môže v nás zobúdzať.

 

#clovecina #ludskostdofiriem #hra #firemnakultura #komunikacia #iniciativa #maliastrednipodnikatelia #danielachoma #alexandraholla #diagnozapodnikatel #podcast #akopodnikat #akozacatpodnikat #biznis #radyprebiznis #radyprepodnikateľov #editaangyalova #terzos #skalovanie #podnikanie

Scroll to top