V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:
- Čo je Biznis marketingová stratégia a prečo ju každý biznis potrebuje
- Prečo majú v Levosphere názov Biznis marketingová stratégia zaregistrovaný ako trademark
- Načo a ako vlastne malému podnikateľovi stratégia slúži
- Aká je návratnosť Biznis marketingovej stratégie
- Nakoľko je možné si Biznis marketingovú stratégiu vytvoriť vo vlastnej réžii, ale aj
- Ako sa Naďa a Anka v podnikaní našli – jednotlivo, i navzájom
a mnoho ďalšieho.
Dôležité odkazy z podcastu:
S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?
Dnes mám hostí rovno dvoch – vlastne dve 😊 – Anku Sabolovú a Naďu Kacera. Tie v marketingu robia už viac než 18 rokov a pred vyše 7 rokmi spolu založili Levosphere – firmu, ktorá je expertom na tvorbu Biznis marketingových stratégií. Na trh uviedli už množstvo značiek veľmi zvučných mien, a veria na holistický prístup v marketingu. Slúžia pritom lokálnym i globálnym firmám.
Anka i Naďa veria, že biznis marketingová stratégia je niečo, čo na dnešnom trhu potrebuje už každá značka.
V tejto epizóde podcastu Diagnóza Podnikateľ nám vysvetlili, čo je Biznis marketingoví stratégia, načo je takáto stratégia dobrá a ako sa tvorí – a samozrejme, veľa hovorili aj o svojom spoločnom podnikateľskom príbehu.
Aké sú niektoré zaujímavé výroky Anky a Naďe, ktoré v podcaste odzneli?
(22:07) 4P, volá sa to inak aj marketingový mix, sú v podstate (…) 4 základné „nohy“ marketingu – produkt, cena, distribúcia a komunikácia – na ktorých „ten stôl“ stojí.
(22:40) Veľmi často napríklad eshopy si myslia, že keď majú eshop, sú (distribučne) vybavení – ale oni by mali by rozmýšľať oveľa širšie (…), kde inde je ich zákazník.
(25:37) Lebo to (biznis marketingová stratégia) stále treba prispôsobovať, to nie je, že raz si to nadefinujem a mám to – lebo to odráža vždy veľkosť tej spoločnosti a čo tá spoločnosť robí.
(48:48) Výsledky stratégie sa skôr ako za ten rok neukážu…Minimálne polroka až trištvrte trvá, kým to trh zaregistruje…marketing je denno-denná mravenčia práca.
(50:30) My tam tie ciele preto dávame, aby sme vedeli, čo ten klient potrebuje docieliť…a my stratégiu nastavujeme k tomu cieľu.
(53:08) Stratégia je pravidlo o rozhodovaní sa.
(55:32) Keď sa ma niekto spýta, vďaka čomu si úspešná, tak nie je to, že „mala som šťastie, neviem, náhoda“ – ja naopak viem presne pomenovať, že vďaka čomu mám úspech.
(59:08) Vytvorili sme si vlastné médium, cez ktoré sme sa ad 1) samé začali vzdelávať, (…),vyriešili sme si networking (…) a nás začal trh rozoznávať.
(01:07:30) Nikdy nestraťte svoju vášeň, a srdce, s ktorým podnikáte, lebo to vám pomôže v ťažkých časoch, a keď nebudete vedieť, ako ďalej.