V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:
- Ako mať omnoho lepšie obchodné výsledky a dlhodobo úspešný obchod
- Aké sú kľúčové predpoklady dobrého obchodníka a čo z toho sa dá naučiť
- Ako a kedy sa dá obchod outsourcovať
- Ako sa stať naozaj dobrým obchodníkom, ak ste majiteľ/zakladateľ firmy
- Že obchod je proces, a čo to znamená
- V čom je rozdielny obchod v B2B a B2C
- Čo pre obchod znamená neúspech a ako sa k nemu postaviť
- Prečo je pre moderný obchod kritický príbeh
- Ako si udržať dobrých obchodníkov
a mnoho ďalšieho.
Dôležité odkazy z podcastu:
S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?
Mojím dnešným hosťom je Katarína Šimková. Katka je majiteľkou a výkonnou riaditeľkou prvej obchodnej agentúry na Slovensku DealFactory, ktorá pomáha firmám zvyšovať obchodné výsledky a rásť. Spoluzaložila tiež startup Staffino, dvakrát bola zaradená v rebríčku Forbes 30 pod 30, vyhrala StartupAwards a stála tiež pri zrode tanečnej komunity Bounce Chicks.
V našom podcaste sme sa rozprávali o jej osobnom biznis príbehu, a tiež o tom, ako obchod profesionálne, úspešne, a pritom s radosťou.
Aké sú niektoré zaujímavé výroky Katky, ktoré v podcaste odzneli?
(12:01) Obchod ako taký je vždy funkčný vtedy, keď je tam nejaká stratégia.
(15:20) V akých prípadoch si ľudia vyberajú ťažkú prácu alebo čokoľvek ťažké robiť v živote? Prečo niekto ide bežať maratón, keď môže ležať doma a pozerať Netflix?… Zistili sme, že je to vtedy (že sme schopní ako ľudia to robiť vtedy), keď máme nejaký vyšší cieľ – ktorý si ale musíme zadať sami.
(21:14) Ja som zástanca toho, že každý sa dokáže naučiť čokoľvek, čo chce – potrebuje len nejakú teóriu a počet opakovaní.
(25:17) Dnes to nie je o tom, že salesák musí byť zabávač alebo podobne. Poznám skvelých salesákov, ktorí sú skôr tichí, vedia počúvať, vedia sa pýtať a sú zase skvelí v tom svojom.
(26:40) Neúspechu je v obchode omnoho viac ako úspechu. Väčšinou sa hýbeme v na konverziách niekde od 1 až do 10%, a 10% je úplne že absolútne skvelé. Takže to znamená, že ja keď oslovím 100 firiem, tak 99 ma odmietne a jedna mi dá ten pocit úspechu.
(31:01) Ak obchodník necíti vašu víziu, alebo ju má niekde na papieri napísanú a videl vás raz za rok, tak je to preňho veľmi ťažké tú vášeň v sebe živiť a posúvať ďalej.
(44:39) Skúste to – merajte výsledky, čítajte knihy, vzdelávajte sa v obchode – ale hlavne, choďte do terénu. A pozerajte sa na to, že kde sa necítite úplne dobre…to sú signály, kde je to miesto, na ktorom potrebujete zapracovať.
(46:50) Obchod je neustála mašina, ktorá neustále žuje leady, ktoré my neustále musíme vkladať.