46: René Marek (ByWednesday): Ako to spraviť, aby marketing naozaj prinášal predaje v B2B

Diagnóza Podnikateľ Edita Angyalová
Diagnóza Podnikateľ
46: René Marek (ByWednesday): Ako to spraviť, aby marketing naozaj prinášal predaje v B2B
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:  

  • Aké má B2B marketing špecifiká
  • Prečo je LinkedIn výhodný práve pre B2B biznis
  • Ako vyzerá komplexná B2B marketingová stratégia
  • Ako pracovať s jednotlivými cieľovými skupinami
  • Aké boli Reného podnikateľské začiatky a v čom videl príležitosti
  • Či René stavia svoj biznis tak, aby bol v budúcnosti škálovateľný
  • Ako vytvára framework pre svojich klientov
  • Či je možné delegovať veci vo firme tak, aby neklesla kvalita
  • Čo priniesli Renému AIESEC a Nexteria
  • Aká bude budúcnosť B2B marketingu a čo na tom Reného baví
  • Čím presvedčiť svojich pilotných zákazníkov
  • Aké dôležité je pýtať si spätnú väzbu, najmä tú negatívnu
  • Aké rady rozdal René na záver rozhovoru

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu

S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?

Mojím hosťom je dnes René Marek. René sa 5 rokov venoval sales-u, z toho však významnú časť v digitálnej agentúre, takže nemalé know-how má v marketingu. Dnes je začínajúcim podnikateľom, a fokusuje sa na B2B marketing pre technologické spoločnosti. Do podcastu Diagnóza Podnikateľ som ho zavolala z dvoch dôvodov – po prvé, už som tu dlho nemala niekoho, kto je na začiatku svojej podnikateľskej cesty, a po druhé, prvýkrát by som platformu tohto podcastu chcela čiastočne využiť aj ako koučovací rozhovor – naším cieľom bude preveriť, či René stavia svoj konzultačný biznis tak, aby sa neskôr dal škálovať. Témou nášho rozhovoru ale samozrejme bude aj jeho doterajší podnikateľský príbeh.

 

Tu sú niektoré Reného myšlienky a výroky, ktoré ma v rozhovore zaujali?

  • Ja som si ešte, keď som mal oveľa menej skúseností ako teraz, myslel, že biznis to je dokonale logický svet, kde sa ľudia rozhodujú len na základe logiky a nevplývajú tam vôbec žiadne emócie. A je to blbosť. 😊 Ten človek na konci dňa sa aj tak rozhoduje na základe emócií, a preto ma láka ten B2B marketing. Preto ma to tak strašne baví, lebo je to nádherné spojenie logiky a takého toho dátového vedeckého prístupu s kreativitou.

 

  • Snažím sa, a to som robil aj predtým, ako som podnikal, jednoducho vždy sa snažím zbierať spätnú väzbu, ideálne negatívnu, pretože keď ťa niekto pochváli, tak OK, super, poteší to, ale chceš vedieť, čo vieš zlepšiť. Takže ja si tú spätnú väzbu vždy pýtam. Aj vlastne teraz máme každý mesiac vyhodnotenie, so všetkými foundrami, kde si prechádzame, čo sa robilo za minulý mesiac, a čo viem zlepšiť.

 

  • Tie framework-y sa dajú nájsť, dajú sa sledovať ľudia, ktorí sa tomu venujú. Ja napríklad sledujem ľudí, ktorí sa tomu venujú v Amerike, venujú sa napríklad LinkedInu, a oni dávajú strašne veľa svojho know how von do sveta. A ja som úplne otvorený v tom, že proste z veľkej časti ich kopírujem, pretože ja v mojich rokoch a v tom, aká to je špecifická oblasť, nemám šancu si teraz akože od scratch-u vytvoriť nejaký vlastný framework. Takže čo ja robím je, že ja tie framework-y kombinujem medzi sebou, dávam do toho svoju kreatívu, prispôsobujem to tomu konkrétnemu klientovi. Ale áno, vychádzam z nejakého už.

 

#diagnozapodnikatel #podcast #akopodnikat #akozacatpodnikat #biznis #radyprebiznis #radyprepodnikateľov #editaangyalova #terzos #skalovanie #bywednesday #marketing #podnikanie #B2B #stratégia #predaj #sluzby #renemarek

Scroll to top